keskiviikko 1. joulukuuta 2010

Ehdotus puisevien aineiden opettajille


Mun on tässä pitänyt kiltisti lukea kokeisiin, mutta asia on niin kuivaa että viiden minuutin keskittymisen jälkeen on pakko pitää tauko ja vaikka käydä tarkastamassa olisiko jääkaappi täyttynyt itsestään. Niissä muutamassa monistesivussa on vain insinöörimäisiä kaavioita ja muistiinpanoja voi tehdä ainoastaan tunnilta tehdyistä muistiinpanoista. Niistä ei muuten saa mitään selvää kun on yrittänyt kirjoittaa niin nopeasti, että saisi kaiken muistiin ennen kuin opettaja vaihtaa kalvoa.

Sen lisäksi, että materiaalien kemialliset käsittelytavat nyt on vaan aika puuduttavaa ja siinä ei ole mitään mihin tarttua niin mulla on päässä soinut sen matka maailman ympäri -piirretyn tunnari päässä, ei ole auttanut kyllä lukemista. Aika hyvin muuten muistaa sanat, vaikka ei ole sarjaa katsonut piiitkiin aikoihin. Opettajat sanoo aina, että meidän täytyy itse tehdä töitä oppiaksemme asioita, että opettajalla ei ole mitään tapaa vaan syöttää tietoa meidän päähämme. Hyräillessäni sitä tunnaria mietin että onpa! Opettajat voisivat yhdistää voimansa ja tehdä meille tarttuvia "tunnusbiisejä" aiheesta kuin aiheesta. Jos lähes kahden minuutin mittainen animaatiotunnari jää päähän vuosiksi niin miksi ei materiaalien esikäsittelyt ja palosuojaviimeistelytkin?

Tuskailin alkuviikosta kun piti yrittää muistaa jotain nippelitietoa etikettipukeutumisesta, se osoittautuikin aika helpoksi koska asiat voi piirtää, mutta yritäpä piirtää foulard-kone ja vielä niin että piirroksessa olisi jotain olennaistakin tietoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti