tiistai 9. kesäkuuta 2015

Puuterilla on väliä

Vuoden alusta ryhdyin seuraamaan kosmetiikkaostojani. Tarkemmin sanottuna päätin vähentää ostojani ja katsoa kuinka pitkälle pärjään nykyisillä tuotteillani. Aika hyvin tässä on pärjätty, mutta yksi ihan ehdoton tuote mulla pitää koko ajan olla saatavilla: Kuivashampoo.

Kun hikoilee kuin mies ja pää rasvoittuu alle päivässä on kuivashampoo ihan ehdoton. Hiuksia ei aina kykene pesemään joka päivä ja toisaalta päänahkani on kärsinyt liian useista pesuista, joten kuivashampoo on hyvä pelastus.


Olen todellakin yrittänyt pärjätä sillä, mitä löytyy valmiiksi. Olen käyttänyt kaikki minulle sopimattomat, kasvoille tarkoitetut puuterit yhtä lukuun ottamatta ja nyt totesin, että senkin voi ehkä heittää pois ja ostaa oikean kuivashampoon. Multa löytyi jättipurkki Grimasin puuteria, joka on valehtelematta lähes 15-vuotias. Purkki on aikoinaan ostettu yhtä projektia varten ja sitä oli käytetty ehkä 1/4. Koska sitä oli käytetty niin vähän, ei noin isoa purkkia kehdannut poiskaan heittää, joten se on pyörinyt menossa mukana. Kasvoille sitä on viimeksi käytetty varmaan 2000-luvun puolivälissä. Ajattelin, että tuon purnukan voisi saada käytettyä hiuksissa. Muuten ihan hyvä, mutta kyseessä oli jonkinsortin erikoispuuteri, jolloin hiuksiin jäi aina lähmäinen fiilis. Nyt purkki pääsee vihdoin pois minun kokoelmistani uusiin seikkailuihin...


Tilalle ostin Batisten kuivashampoon, joka on mukavan perus. Edellinen suosikkini Klippoteket tuntuu tällä hetkellä minulle liian tujulta (=muotoilevalta), joten päätin siirtyä eteenpäin. Toinen suosikkini on ollut KC:n Four Reasons -kuivashampoo. Se käy kuitenkin kohtuullisen tyyriiksi tällaiselle suurkuluttajalle, joten marssin Kicksiin alekuponkini kanssa ja valitsin Batisten Oriental-tuoksussa.

Oriental tuoksuu kivan kukkaiselta. Oon edelleen sen verran tuoksuherkkä, että saan migreenin liian vahvoista, mukana leijailevista tuoksuista. Tämä ei siis ole missään nimessä vahva. Tuoksu muistuttaa mua kovasti Lumenen 90-lopulla myymästä glittergeelistä, joka tuoksui superhyvältä.

Batistessa on muuten myös sellainen poikkeuksellinen asia, että se ei ainakaan mun tulkintani mukaan sisällä alumiinia! Kaverini kyseli alumiinitonta kuivashampoota ja asia tuli mieleen kun tätä purkkia olin ostamassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Uusin

Perfektionismin loppu

  Pefektionismi sanana herättää monesti hyvin erilaisia tunteita. Joillekin se aiheuttaa vilunväristyksiä, sillä he kokevat, että kun ihmine...