tiistai 26. huhtikuuta 2016

Verkkokauppauutiset: FeelUnique ja Asos


Huomasitteko, että FeelUnique siirtää jakelunsa Jerseystä manner-Britanniaan? Tämähän luonnollisesti tarkoittaa sitä, että kaupasta voi tilata huolettomammin kun tietää ettei paketti päädy tulliin. Onhan FeelUnique tähänkin mennessä korvannut lisämaksut jos paketti käy tullin läpi. Tullaus on toki tosi helppoa, mutta se on yksi lisävaihe kuitenkin. Kaiken lisäksi mun kokemukseni alvien palautus FeelUniquen puolelta ei ole rohkaiseva. 

Hintojen en usko muuttuvan, sillä FeelUnique ei joka tapauksessa ole ollut se edullisin vaihtoehto ja ovathan he joka tapauksessa ottameet tuotteista sen verran enemmän hintaa, että alvien ja tullimaksujen summa on voitu kattaa jos ja kun asiakkaan paketti käy tullin kautta.

Minusta tämä on mainio uutinen!

Toinen hieno uutinen on, että Asos on ottanut käyttöön suomalaisille ilmaisen palautuksen!


Shoppailin jossain vaiheessa tosi paljon Asoksella - metsästän aina hyviä tarjouksia ja laadukkaita tuotteita. Joku tuote on jäänyt pyörimään kaappiin, kun postimaksu palautuksesta olisi ollut melkein yhtä suuri kuin takaisin saatava palautussumma. Nyt Asos on tehnyt jonkun diilin PostNordin kanssa. Loistavaa! Juuri näin tämän pitäisi mennäkin. Suomalaisilla verkkokaupoilla olis vähän opittavaa...

12 kommenttia:

  1. Ihan loistava juttu. Olen karttanu feeluniqueta tullimaksujen takia, en tykkää mistään ylimääräisestä sählingistä yhtään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan sama täällä! Ei sen tulli-ilmoituksenkaan tekemiseen mene kuin ehkä viisi minuuttia, mutta se on viisi minuuttia ylimääräistä verrattuna toisiin firmoihin.

      Poista
  2. Loistavaa! Toivottavasti britit ei nyt sitten päätä lähteä EU:sta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän oiskis sitten ihan toinen tarina! :D

      Poista
  3. Jei, great :) Asoksella en ole käynyt aikoihin, kun tuo vaateshoppailu netin kautta on vähän kinkkinen juttu monen asian suhteen. Mutta tiedä vaikka FU:sta tulis taas jotain tilattua. Mulla myös alvien palautus vaati sähköposteja vaikka sitten lopulta onnistui ja kyllä se aina hidastaa ostoimpulsseja, kun ajattelee että taas joutuisi puljaamaan saman homman kanssa. Eli siis onko tämä nyt hyvä vai huono juttu tämä siirto... ;) ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt oot asian ytimessä! Täytynee vain kehittää vastustuskykyä ostohimoille. :D

      Poista
  4. Feeluniquen muutto oli kyllä hieno juttu, on siitä tullaamisesta aina oma vaivansa ja pakettia saa odotella pri päivää kauemmin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Aika pienillä jutuilla verkkokauppa saattaa pilata omaa myyntiään, mulle ylimääräinen vaiva on yks niistä. Helppo klikata samat tuotteet toisesta kaupasta.

      Poista
  5. Tilasin Feeluniquesta ensimmäistä kertaa elokuun 19. päivä. Nyt on syyskuun 12. ja lähetys ei ole tullut. Seurantakoodin sain ja sen mukaan olisi tullut Suomeen 25.8. Enpä usko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On sitä joskus käynyt niinkin, että paketti hukkuu jossain päin maailmaa. Vaan en sinuna huolis yhtään, myyjä on kuitenkin vastuussa lähetyksestään ja joskus Briteistäkin paketin saaminen voi kestää monta viikkoa. Virallisen ilmoituksenhan voit FeelUniquelle tehdä perjantaina jos pakettia ei näy (lähetyksestä pitää olla kulunut 20 postipäivää eli arkipäivää) ja saat kyllä varmasti uuden paketin tai rahat takaisin. :)

      Poista