maanantai 23. toukokuuta 2011

Kamalaa palvelua asoksella

Oon itsekin kovasti sitä mieltä että kaikesta ei tarvitse aina päästä halvimmalla, mutta jos voin ostaa selkeästi saman tuotteen halvemmalla jostain muualta kuin mistä olin alunperin ajatellut niin miksi ei? On mun mielestä eri asia ostaa vaikkapa valokuvaajan palveluja sieltä mistä saa halvimmalla kuin ostaa esim ghd sieltä mistä sen varmasti aitona saa halvimmalla.

Välillä kuitenkin miettii että miksi vaivautua tekemään asiat halvalla jos ne ei vaan tunnu menevän oikein. Oon pitkään ollut asoksen iloinen asiakas ja tottakai se on kiva asia, että heillä ei tällä hetkellä tarvitse maksaa postikuluja, mutta valitettavasti sen postikuluttomuuden alkaa huomata. Mulla ei ollut mitään ongelmia asoksen kanssa ennen kuin he alkoivat tarjoamaan postikuluttomia lähetyksiä, mutta heti kun näin kävi, tuntuu että paljon on mennyt pieleen.

Ensimmäinen ongelma oli kun minulle lähetettiin ihan täysin väärä tuote, ongelmat vaan alkoi siitä kun kerkesin laittaa asoksen asiakaspalveluun viestin, että nyt tuli muuten väärä tuote. Kun aloin katsoa tuotetta lähempää olisinkin halunnut pitää sen (ja tilata erikseen uusiksi sen alkuperäisen tuotteen). Asokselle ei kelvannut että olisin pitänyt tämän jo saadun vaan se piti lähettää takaisin, jotta he laittaisivat oikean tuotteen tilalle ja mun piti erikseen tilata se sama tuote, jonka jouduin lähettämään takaisin. Sekavaa, eikö. Toinen tapahtui siinä kun ostin itselleni aurinkolasit ja niiden mukana ei tullutkaan kuvassa ollutta kovan näköistä suojalaatikkoa vaan lörppä pussi. Laitoin viestiä asiasta ja minulle sanottiin että voin laittaa tuotteen takaisin ja he lähettävät uuden. Kysyin varmistukseksi että saisinko ihan oikeasti sellaisen kuin kuvassa vai sellaisen kuin jo sain, vastaus oli että kaikissa laseissa on samanlainen kotelo jonka olen jo saanut. Eivät selvästi uskoneet että villamainen pussi ja kiilto"nahkainen" kotelo ovat vähän eri asia.

Se ärsyttävin juttu kuitenkin tapahtui ihan hetki sitten. Ehkä maailman parhaat olkaimettomat rintaliivit (mulle ainakin) ovat Wonderbran ultimate strapless -liivit ja koska hinta suomenkielisissä kaupoissa on jotain 70 ja 80 euron välillä niin miksi en ostaisi niitä asokselta, josta olen sellaiset jo aiemmin ostanut ja jolla hinta tilaushetkellä oli 27 puntaa (n. 32 euroa). Vastaus tähän "miksi ei" -kysymykseen tuli kun sain paketin. Liivit oli pakattu asoksen muovipussiin ja viimeistään siinä vaiheessa kun postinkantaja survoo ne postiluukusta sisään, kupit olivat murskautuneet muodottomiksi. Laitoin viestiä asokselle ja laitoin tuotteen palautuksen tai tässä tapauksessa vaihdon menemään. Kysyin vielä sähköpostilla ennen lähetystä että saisinko vaihtotuotteen varmasti laatikkoon pakattuna ja minulle sanottiin, että jos palautuksessa on jotain vikaa niin voin laittaa sähköpostia heille uudestaan.

Kuinkas kävikään. Postiluukku kolahti tänään ja arvatkaa miten vaihtoliivit oli pakattu. Jepjep. Siinä samanlaisessa muovipussissa kuin aiemmin. Luulisi että heillekin lopulta tulisi halvemmaksi pakata tuollaiset asiat pahvilaatikkoon kuin muovipussiin. Tällä kertaa en kyllä viitsi edes pyytä vaihtoa vaan tilaan liivini jostain muualta.

Täytyy sanoa että asiakaspalvelu on ihan oikeasti ollut hirveätä. Tiedättehän kun asos ainakin kehuskeli sillä, että asiakaspalvelusta vastataan viesteihin tunnin sisään? Se tunnin sisään vastaaminen tarkoittaa automaattista viestiä, joka sanoo, että viesti on tullut perille ja joku joskus vastaa siihen. Aika moni muu liike olisi kaiken lisäksi laittanut näistäkin töppäilyistä vaikka alekoodin sen sijaan että yritetään sanoa asiakkaalle, että oletpa puusilmä. En tiedä viitsinkö enää tilata asokselta yhtään mitään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Uusin

Perfektionismin loppu

  Pefektionismi sanana herättää monesti hyvin erilaisia tunteita. Joillekin se aiheuttaa vilunväristyksiä, sillä he kokevat, että kun ihmine...