maanantai 28. toukokuuta 2012

Blogger-valitusta

Joku on jo ehkä ihmetellyt mikä ihmeen harmaa pahvi minulla on kasvojeni edessä hiuskuvissani. Joku on varmaan asian jo tajunnutkin, joku on ajatellut asian ihan väärin ja joku on asian kanssa niin sanotusti ihan ulalla.

Toki pahvi on ihan kiva siinä, että minun ei ainakaan vielä tarvitse paljastaa kasvojani eikä tuhrata hymiöitä paintilla, pahvilla on kuitenkin suurempikin tarkoitus tässä blogissa. Koska käsittelen blogissani hyvin paljon värejä ja ainakin hiuskuviin haluan jonkinlaista jatkuvuutta että muutoksen näkee myös niissä värikuvissa. Kuvat kuvataan mahdollisiman samoissa olosuhteissa ja koska olosuhteet eivät kuitenkaan ole aina tismalleen samanlaiset, pahvista (harmaakortista) määrittelen jokaiseen kuvaan saman valkotasapainon.

Sanoin aiemmin, että mua vähän nolottaa kun valokuvaustaustani ei varsinaisesti kuvissani näy. Kuvani ovat pääsääntöisesti "räpsyjä", sillä en halua stressata blogissani esiintyvistä kuvista. Olen kuitenkin enemmän ihmiskuvaaja kuin mitään muuta ja tuotekuvaajana liian kliininen tai ainakin ihan erityyppinen kuin blogikuvissa haluaisin nähdä. Olin kuitenkin vähän väärässä sen lausunnon suhteen, sillä tällaisissa asioissa haluan ihan oikeasti olla tarkka.
Mutta se mikä mua nyt kovasti ärsyttää on se, että bloggerilla on jokin asetus, joka kajoaa kuvieni väreihin ja harmittaa kun näin ollen se kaikki panostus värien suhteen menee hukkaan. Olen kokeillut erilaisia väriprofiileita, tutkinut ja etsinut, katsonut erilaisia asetuksia ja näyttää siltä että vika (vai bloggerin mielestä ominaisuus?) on nimenomaan vain bloggerilla. Kun bloggeriin lisätyt kuvat katsoo picasasta, jonne ne lataan, värit ovat ihan oikeat. En vain tajua missä on vika. Jos joku osaa auttaa niin kertokaa ihmeessä.

Jostain syystä muuten nimenomaan tämän jutut kuvat näyttävät väreiltää oikeilta. Toivottavasti ongelma korjaantui näin kirjoitusvaiheessa olevalla valituksella. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Uusin

Perfektionismin loppu

  Pefektionismi sanana herättää monesti hyvin erilaisia tunteita. Joillekin se aiheuttaa vilunväristyksiä, sillä he kokevat, että kun ihmine...